tisdag 9 mars 2010

Platt fall


Jag gick på Step up igår som planerat. Jag har gått på step-pass förut, men det var nog på 90-talet. Hade någon vag bild av att man skulle gå upp och ner på en bräda och att det va hyfsat enkelt att hänga med men väldigt jobbigt för benen. Helt fel, det var galet komplicerat! Och inte var det något genidrag att paxa en smygisplats långt bak i ett hörn, jag såg sällan ledaren utan fick försöka härma den snitsiga tjejen som stod framför mig. En liten besvikelse, det blev inte särskilt jobbigt att stå och se förvirrad ut och emellanåt slänga upp en eller annan fot på brädan. Trots allt har jag lite träningsvärk idag, i magen och i vaderna. Alltid något!

Smärtstatus på step-pass:
Handlederna skrek högt när jag gjorde armhävningar
Ryggresningar liggande på stepbrädan smärtade rejält i symfysis pubis
Sacro-iliacaleder ua

När jag kom hem fick jag lyxmackor av maken. Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar